پست ثابت

جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت سه قفل در زندگی ام وجود دارد و سه کلید از شما می خواهم.قفل اول اینست که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد.قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.
شیخ نخودکی فرمود برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. و برای قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان.جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟؟!شیخ نخودکی فرمود نماز اول وقت شاه کلید است!

بد دیگران گفتن اگر راست باشد غیبت است و اگر دروغ باشد تهمت پس بیاییم و این کار را ترک کنیم

طرح ختم صلوات برای ظهور امام زمان و شفای مریضان

با تشکر از وبلاگ تا جمعه ظهور

هر کس یک مرتبه بر من صلوات فرستد آن دو ملکی که محافظ رفتار او هستند تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند __حضرت محمد (ص)


از صاحبان سایت ها و وبلاگ ها خواهش میشود اگه در پایگاه خود جایی دارند این کد را قرار بدهند و در این ثواب بزرگ شریک باشند

براي عضويت در طرح صلوات كافيست كد را در وبلاگ خود قرار دهيد
(مشابه صلوات شمار قرار گرفته در ستون سمت چپ همین صفحه)


 

تعداد صلوات ها تا  : 30/فروردين /1397

 

 592394

 

بعد از شهدا ما چه کرده ایم...؟؟!!!

کاش از ما نپرسند!!! ای کاش از ما نپرسند بعد از شهدا چه کرده ایم؟!

از این سوال سخت شرم دارم. از اینکه اینقدر رفاه زده ام، از صدای خواب آلوده ام شرم دارم، اصلا مگر صدای خواب آلوده من به گوش کسی خواهد رسید؟!

و می دانم که اگر امروز با جماعت شهدا مواجه شوم همان کلامی نورانی امیرالمومنین را خواهم شنید ، آنجا که به مردم دنیا طلب کوفه فرمودند: سوگند، اکر ما هم مثل شما(راحت طلب) بودیم ، عمود دین برپا نمی شد. درخت اسلام خوش شاخ و برگ و خوش قد و قامت نمی شد. به خدا قسم از این به بعد خون خواهید خورد و..(نهج البلاغه خطبه56 )

می دانم که اگر با شهدا مواجه شویم آنان خواهند گفت: اگر ما هم مثل شما پای ارزش های انقلاب کوتاه می آمدیم ، امروز نهال انقلاب به این شجره طیبه تبدیل نمی شد. شجره زیبایی که اصل آن ثابت و شاخ و برگ آن در آسمانهاست.

اما احساس میکنم باید بازخوانی دوباره ای از فرهنگ جهاد و شهادت داشته باشیم، تا خود را به راه و رسم مسافران ملکوت نزدیکتر نماییم....

شعری برای جاماندگان اربعین کربلا

**زائران اربعین کربلا یاد ما هم باشید**

 

http://s5.picofile.com/file/8156651500/1_9_.jpg 

 

آنانکه خاک را به نظر کیمیــــا کنند

 از یمن تربت شه کرببــــــــــلا کنند

 

آنانکه دیده اند ضریح حســــــین را

 آیابودکه گوشه چشمی به ماکنند

 

در حسرت زیارت تو عاشقان تو

 درروضه جای صحن وسرایت صفاکنند

 

جامانده های قافله ء اربعین تو

 آقا دوای درد دل خود کجا کنند

 

جا تنگ بوده است و یا ما اضافه ایم

 مردم به چشم طعنه نگاهی به ماکنند

 

باشد حسین؛ کرببلا مال خوبها

 بدها بگو :که عقده دل با چه وا کنند

 

ما هم دل شکسته به دست می رویم تا

 ما را غبار صحن و سرای رضا کنند

 
منبع

 

هفته وحدت بر همه مسلمین جهان مبارک باد

بسته نرم افزاری ویژه شهادت "امام رضا (ع)" + دانلود

ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) برای دستیاب هرچهه بهتر به معارف اهل بیت نرم افزار هایی در این وب برای شما قرار دادیم
1)این نرم افزار دینی حاصل فعالیت های انجمن گفتگوی دینی است که تلاش کرده اند، گوشه ای از زندگانی امام رضا (ع) را در نرم افزار توضیح بدهند.


این نرم افزار شامل  بخش های زیر است :
- پرسش و پاسخ: شامل ۲۴ پرسش و پاسخ پیرامون امام هشتم امام رضا (ع)
- آداب زیارت: شامل آداب کامل زیارت ، فضیلت و کیفیت زیارت ثامن الحجج (ع)
- سلوک رضوی: بررسی ابعاد شخصیتی امام رضا (ع)
- در مکتب رضوی: ۲۴ مطلب از معارف امام رئوف (ع)
و................................
برای دانلود این نرم افزار و نرم افزار های دیگر  به ادامه مطلب رجوع فرمایید
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ادامه نوشته

ارزش مجالس عزا



 رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرماید: «به درستی که ملائکه عبور می نمایند بر مجالس ذاکرین، پس می ایستند بر بالای سر ایشان و گریه می کنند از گریه ی آنها و آمین می گویند به دعای آنها و پس از اینکه به آسمان رفتند، خدای تعالی با اینکه می داند سؤال می فرماید کجا بودید؟

فقط هيئتي ها بخوانند.سرویس مذهبی افکارنیوز- رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم می فرماید: «به درستی که ملائکه عبور می نمایند بر مجالس ذاکرین، پس می ایستند بر بالای سر ایشان و گریه می کنند از گریه ی آنها و آمین می گویند به دعای آنها و پس از اینکه به آسمان رفتند، خدای تعالی با اینکه می داند سؤال می فرماید کجا بودید؟ گویند پروردگارا! تو عالمی که ما گذر کردیم بر مجلس ذاکرین، پس دیدیم آنها را که تو را تسبیح می گفتند و تقدیس می نمودند و طلب عفو و بخشش می کردند و از آتش خشم و غضب و عذاب جهنم تو می ترسیدند و به ثواب امید داشتند پس خدای سبحان فرماید: ای ملائکه! شاهد باشید که آنان را عفو کردم و بخشیدم و ایمن نمودم آنان را از آتش خود و واجب کردم بر آنها بهشت را.

پس گویند: خدایا! تو می دانی که میان آنها جمعی هستند که ذکر تو را نمی گویند و به یاد تو نیستند. فرماید: به واسطه ی مجالست آنها با ذاکرین عفو می نمایم ایشان را؛ زیرا شقی نمی گردد کسی که با ذاکرین بنشیند.»

ولادت فرخنده حضرت عیسی (علی نبینا و اله و علیه السلام) مبارک باد

شب است و لحظه ی حرمان مریم / وطفلی خفته در دامان مریم

وجود نازنینش بکر و بی عیب / خدا می داند و وجدانِ مریم

مسیح خالق و پیغمبر صلح / گلی خوشبوی از بُستانِ مریم

همان طفلی که از روح خداوند / نهالش تنجه زد در جانِ مریم

نه دستی بهر تیمار وجودش / نه دارویی که بُد درمانِ مریم

دلش در معرض اوهام وحشی / ولی چون کوه بُد پیمانِ مریم

ندای لا تَخَف لا تَحَزنوهآ / زسوی خالقِ سبحانِ مریم

شفا بخش دل پردرد او شد / بشد لطف خدا از آنِ مریم

بُوَداو روح «جاوید» خداوند / نبشته این چنین فرمانِ مریم


http://www.mums.ac.ir/herasat/images/h/masih3.jpg

مسلمانان بنابر آموزه‌های دینی اعتقاد دارند: حضرت مریم در محیطی سالم، جوی آکنده از معنویت، صدق و صفا پرورش یافت و برای پیوند با خدا در بیت المقدس منزل نمود و محراب عبادت را بر حضور در مجامع عمومی ترجیح داد و انزوا و عزلت گزید. او در خودسازی و پیوند با محبوب یگانه به حدی رسید که از غذا و نعمت­‌های بهشتی بهره می­‌گرفت و فرشتگان با وی سخن می­‌گفتند. روزی جبرئیل امین بر شکل بشر بر وی ظاهر شد و داشتن پسری را بر وی بشارت داد.1

قرآن کریم می‌فرماید:

إِنَّ مَثَلَ عِیسَى عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ‌

قطعاً داستان عیسی نزد خدا از نظر چگونگی آفرینش مانند داستان آدم است که او را از خاک آفرید، سپس به او فرمود: موجود زنده باش؛ پس بی درنگ موجود زنده شد.2

ما بر این باوریم که، خداوند رحمان با به سخن درآوردن حضرت عیسی در نخستین روز ولادتش، پاکی و راستی حضرت مریم را ثابت کرد و دامان آن صدیقه طاهره را تبرئه نمود. قرآن­ کریم سخن گفتن آن حضرت در همان ساعات اول تولد را گواهی بر نبوت و بندگی او برشمرده است.3  

اکنون آن پیامبر عظیم اشان زنده و در جوار امام عصر زندگی و در زمان ظهور امام زمان علیه السلام در کنار ایشان خواهد بود


پی‌نوشت‌ها:

1) تاریخ از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه، جعفر وفا، ص 103

2) آل‏عمران‏، 59

3) اصول اخلاق اجتماعی، جمعی از نویسندگان، ص 142

اعمال روز اربعین +متن کامل زیارت


اعمال روز اربعين امام حسين (ع):


در اين روز زيارت امام حسين (ع) مستحب است و اين زيارت‌، همانا خواندن زيارت اربعين است كه از امام عسكري (ع) روايت ‌شده كه فرمود: " علامات مؤمن پنج چيز است، پنجاه و يك ركعت نماز فريضه و نافله در شب و روز گذاردن و زيارت اربعين كردن و انگشتر بر دست راست كردن و جَبين را در سجده بر خاك گذاشتن و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ را بلند گفتن است."

شيخ طوسي سپس متن زيارت اربعين را با سند به نقل از حضرت صادق (ع) آورده است‌:

السلام علي ولي الله و حبيبه‌، السلام علي خليل الله و نجيبه‌، السلام علي صفي الله و ابن صفيه‌.........

اين مطلبي است كه شيخ طوسي‌، عالم فرهيخته و معتبر و معقول شيعه در قرن ‌پنجم درباره اربعين آورده است‌.

 طبعا بر اساس اعتباري كه اين روز ميان ‌شيعيان داشته است‌، از همان آغاز كه تاريخش معلوم نيست‌، شيعيان به حرمت ‌آن‌، زيارت اربعين مي‌خوانده‌اند و اگر مي‌توانسته‌اند مانند جابر بن عبدالله انصاری بر مزار امام ‌حسين (ع) گرد آمده و آن امام را زيارت مي‌كردند.

اين سنت تا به امروز درعراق با قوت برپاست ‌و شاهديم که ميليون‌ها شيعه عراقي و غير عراقي در اين روز بر مزار امام حسين (ع) جمع مي شون و جابر اولین زائر قبر حسی (ع)بود.

اربعین سید وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر تمامی شیعیان تسلیت باد و  التماس دعا

اربعین حسینی تسلیت باد

فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، سرور آزاگان جهان، چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، به تمامی دوستان اهل دل و ارجمند تسلیت و تعزیت عرض نموده و امیدواريم كه سوگواری های یكایك شما عزیزان مورد قبول حضرت حق قرار گرفت.

اربعین حسینی، جویبار همیشه جاری عاشورا، روز شهادت حماسه سازان و اربعین، روز زیارت مرقد عاشورا سازان است. عاشورا، خروش خون حسین(ع) است و اربعین، پژواک این فریاد ظلم شکن است.

عاشورا و اربعین، نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست؛ بلکه چله عارفانه تشیع سرخ علوی است.

عاشورا تا اربعین، نقطه اوج عشق حسینی است و در این چهل روز، حسین(ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بیداری و ظلم‏ستیزی باشد.

عاشورا، زمانه خون و ایثار است و اربعین، بهانه تبلیغ و پیمان. در عاشورا، حسین(ع) با تاریخْ سخن گفت و در اربعین، تاریخ پای درس حسین(ع) نشست.

عاشورا روز کشت "خون خدا" در کویر جامعه ظلم‏زده است و اربعین، آغاز برداشت نخستین ثمره آن.

آری، اربعینْ فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشوراست. هر اربعین حسینی، قاصد حماسه ای ماندگار، پیامدار استعلای ایمان، نشانه‏ای از شکوه عشق، و برگ همیشه سبزی بر درخت هماره سرخ شهادت است.

اربعین یک واژه نیست؛ کتابی قطور و پرماجراست. کتابی که گذر زمان و حادثه‏های زمین، هرگز نمی‏تواند نوشته‏های آن را محو کند و البته کهنگی در آن راه ندارد.

اربعین، هنرنامه مصوّر آرمان گرایی و حق یاوری است. اربعین، نشانه‏ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‏های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است.ر

اربعین، صدای عدالت و صداقت، و شاخه‏های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

اربعین، جویبار همیشه جاری و سرخ تاریخ، و جوشش چشمه‏های خون خداوند از چهار سوی عالَم است.

حاج محمود کریمی - شب اول محرم 92 - چیذر - همه هست آرزویم که ببینم (مناجات با امام زمان عج)

حاج محمود کریمی - شب اول محرم 92 - چیذر - همه هست آرزویم که ببینم (مناجات با امام زمان عج)

• زمان : 12:52

مراسم عزاداری شب اول محرم الحرام سال ۱۳۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی و حاج محمد کریمی و حاج محمد صمیمی در هیات رایه العباس (ع) شمیرانات

منبع: خیمه دلسوختگان

با رب فرج امام ما را برسان

نماز اول وقت


آثار و بركات نماز اول وقت در آیات و روایات

نماز

1- برآورده شدن خواسته ها:

حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسكری(ع) روایت می كند كه فرمودند: "خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود:خدای من. كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود:حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم."1 حضرت حجةالاسلام والمسلمین هاشمی نژاد فرمودند: پیرمردی مسن، ماه مبارك رمضان به مسجد لاله زار می آمد. خیلی آدم موفقی بود، همیشه قبل از اذان داخل مسجد بود. به او گفتم: حاج آقا. شما خیلی موفقید، من هر روز كه به مسجد می آیم می بینم شما زودتر از ما آمده اید جا بگیرید، او گفت: نه آقا، من هرچه دارم از نماز اول وقت دارم و بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم.

مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودكی را پیدا كردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه تا را خدا در جوانی به من بدهد، یك چیزی یادم بدهید؟ ایشان فرمودند: چی می خواهی؟ گفتم: یكی دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم، چون حج در جوانی لذت دیگری دارد. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. گفتم: دومین حاجتم این است كه دلم می خواهد یك همسر خوب خدا به من عنایت كند. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. و حاجت سومم این است كه خدا یك كسب آبرومندی به من عنایت فرماید.

فرمودند:نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را كه ایشان فرمودند من شروع كردم و در فاصله سه سال هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم كسب با آبرو به من عنایت كرد.2

 

2- برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی:

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش."3

 

3 - ورود به بهشت و دوری از جهنم:

امام محمد باقر(ع) می فرمایند:"هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند.4

 

4- در امان بودن از بلاهای آسمانی:

قطب راوندی گوید: پیامبر خدا(ص) فرمود:هنگامی كه خداوند از آسمان آفتی بفرستد، سه گروه از آن، در امان می مانند: حاملان قرآن، رعایت كنندگان خورشید یعنی كسانی كه وقت های نماز را محافظت می كنند و كسانی كه مساجد را آباد می نمایند."5

هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند.

5- خشنودی خداوند:

امام صادق(ع) می فرمایند: اول وقت، خشنودی خداست و آخر آن، عفو خداست، و عفو نمی باشد مگر از جهت گناه."6  و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست چرا كه پیامبر اكرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: "نماز را با وضوی كامل و شاداب در وقتش به جای آور كه تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است."7

 

6- استجابت دعا و بالا رفتن اعمال:

نماز

در حدیث است كه به هنگام ظهر درهای آسمان گشوده می شود و درهای بهشت باز می گردد و دعا مستجاب می شود ؛پس خوشا به حال كسی كه در آن هنگام برای او عمل صالحی بالا رود.8 در حدیثی دیگر از حضرت صادق(ع) آمده است كه فرمودند:"... بهترین ساعت های شب و روز، وقت های نماز است." سپس فرمودند:"چون ظهر می شود درهای آسمان گشوده شده و بادها می وزند و خداوند به خلق خود نگاه می كند. هر آینه من بسیار دوست دارم كه در آن هنگام، عمل صالحی برای من بالا رود." آنگاه فرمودند:" برشما باد به دعا كردن بعد از نمازها، چرا كه آن مستجاب می شود."9

 

7- دوری شیطان و تلقین شهادتین:

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"شیطان تازمانی كه مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت كند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع نمود بر وی جرأت پیدا كرده و را در گناهان بزرگ می اندازد."10 امام صادق(ع) می فرمایند:"ملك الموت در هنگام مردن، شیطان را از محافظ بر نماز دور می كند و شهادت به یگانگی خدا و نبوت پیامبرش را در آن هنگامه بزرگ به او تلقین می نماید."11 زیاد شدن عمر، مال و اولاد صالح در دنیا،در امان بودن از ترس و هول مرگ در موقع مردن،آسان شدن سؤال نكیر و منكر در قبر، توسعه یافتن قبر، نورانی شدن چهره، دادن نامه عمل به دست راست و آسان گرفتن حساب در محشر، رضایت خداوند، سلام دادن خدا به او و نگاه كردن از روی رحمت به او در هنگام عبور از صراط 12 و... از دیگر آثار و بركات نماز اول وقت است كه در روایات به آن اشاره شده است.

حجةالاسلام انصاری می گوید: امام(ره) در روزهای آخر عمرشان می خواستند بخوابند؛ به من فرمودند اگر خوابیدم، اول وقت نماز صدایم بزن، گفتم چشم. دیدم اول وقت شد و امام(ره) خوابیده اند، حیفم آمد صدایشان بزنم؛ عمل جراحی، سرم به دست، گفتم صدایشان نزنم بهتر است.

چنددقیقه ای از اذان گذشت و امام(ره) چشم هایشان را باز كردند، گفتند:وقت شده؟ گفتم:بله فرمودند:چرا صدایم نزدی؟ گفتم:ده دقیقه بیشتر از وقت نگذشته است. گفتند:مگر به شما نگفتم. سپس امام(ره) فرزند خود را صدا زدند و فرمودند: ناراحتم. از اول عمرم تا حالا نمازم را اول وقت خوانده ام، چرا الان باید ده دقیقه تأخیر بیفتد؟".

 

منبع: روزنامه قدس - علی اكبر طحانیان

سخنی تامل برانگیز از آیت الله بهجت

کجاییم؟